Fokozatosan indult a távfűtés a 2024/2025. évi fűtési szezonban

Fokozatosan indult a távfűtés a 2024/2025. évi fűtési szezonban

A fűtésindítás idén is lépcsőzetes volt.

Fokozatosan indult a távfűtés a 2024/2025. évi fűtési szezonban

 

A rendszer automatikusan a külső hőmérséklethez igazítja a betáplált hőmennyiséget.

 

Megérkezik a lehűlés! Újra melegek a távhős lakások radiátorai

 

A tartósnak ígérkező lehűlés miatt a TERMOSTAR Kft. 2024. szeptember 29-én elindítja lakossági fogyasztói részére a távfűtést. A fűtésindítás idén is lépcsőzetesen történik: azoknál a lakóközösségeknél, ahol az egy hőközponti körzetben élők legalább 2/3-a kérte, valamint óvodákban, iskolákban, egyéb intézményekben, ahonnan az elmúlt napokban erre vonatkozó kérés érkezett hozzánk, szakembereink már elindították a fűtést. Fontos információ, hogy a rugalmas szolgáltatás érdekében minden lakóközösség jelezheti közös képviselője útján, ha - szintén 2/3-os többséggel - úgy döntenek a lakók, hogy egyelőre nem kívánják igénybe venni a fűtési szolgáltatást!

A fűtésindítás pontos időpontjának meghatározása – a 157/2005. (VIII. 15.) Korm. rendeletnek megfelelően - az időjárás függvényében történik. A jogszabályi előírásoknak és az Üzletszabályzatunknak megfelelően a TERMOSTAR Kft. akkor indítja el a távfűtést Kecskeméten, ha a külső hőmérséklet napi középértéke nem haladja meg a +10 °C-ot, illetőleg a három egymást követő napon a +12 °C-ot.

Mivel a fűtésindítás lépcsőzetesen történt, kérjük Fogyasztóinkat, hogy a szolgáltatással kapcsolatos esetleges észrevételeiket szeptember 30-át követően jelezzék a diszpecser@termostar.hu e-mail címen vagy a 76/48-18-18-as telefonszámon!

Az elmúlt években a kecskeméti távhős lakóközösségek közel 70%-a végrehajtotta a fűtéskorszerűsítést. Fűtésindításkor nekik a legkényelmesebb a dolguk, hiszen egyéni igényeiknek megfelelően állíthatják be lakásuk, illetve az egyes helyiségek hőmérsékletét. Vagy akár el is zárhatják, ha úgy döntenek, hogy egyelőre nincs szükségük fűtésre. Ahol még nem történt meg a korszerűsítés, ott a hőközpontokban működő automatika gondoskodik arról, hogy a külső hőmérséklethez igazodjon a fűtés. Mivel a beállítások ebben az esetben egységesen vonatkoznak az adott társasházra, előfordulhat, hogy az egyik lakásban melegebb van, mint a másikban. Ennek nem a betáplált hőmennyiség az oka, hanem a lakás épülettömbön belüli elhelyezkedése. Éppen ezért érdemes a fűtéskorszerűsítést mielőbb végrehajtani minden lakóközösségnek.

  • FONTOS! A TERMOSTAR Kft. hőközpontjaiban működő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, hogy milyen hőmennyiséget kell biztosítani a rendszerben. Ha visszatér a kellemes idő, ennek megfelelően csökken a rendszerbe táplált hőmennyiség. Ha tartós lesz a hideg, akkor ahhoz fog igazodni a távfűtés. Így biztosítható a lakásokban a megfelelő hőmérséklet, ugyanakkor a pénztárcakímélő szolgáltatás.
     

A kecskeméti távhőhálózat átfogó fejlesztésének eredményeként a 2024-2025. évi fűtési szezonban jelentős részben megújuló energiával biztosítja vállalatunk a fűtési és melegvíz szolgáltatást lakossági, intézményi és egyéb fogyasztóink részére. A helyi megújuló energiaforrás hasznosítása tovább erősíti a fogyasztóink ellátásbiztonságát, egyúttal éves szinten 20.500 tonna CO2-megtakarítást eredményez.
 

FŰTÉSINDÍTÁSI INFORMÁCIÓK

Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést?

  • Fűtéskorszerűsített lakásban a lakók – a fűtés beindítása és a légtelenítés után – a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket.
  • Ahol még nem történt meg a fűtéskorszerűsítés, illetve nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a Közös Képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről (más a lehetőség tömbhőközpont, ill. társasházi hőközpont esetén).

 

Hogyan segíthetik a társasházak lakói a zökkenőmentes fűtésindítást?

  • Amennyiben légtelenítésre van szükség, kérjük, biztosítsák a hőfogadó helyiségekbe, a hőközpontokba és a felső szinteken levő lakásokba való bejutást. A gördülékeny munkavégzés érdekében számítunk a Közös Képviselő és/vagy a Fűtési Megbízott közreműködésére.
  • Kérjük, ellenőrizzék a radiátorszelepeket, hogy nyitva vannak-e. Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat el lehessen végezni.
  • Azokban a lakásokban, ahol megtörtént a fűtéskorszerűsítés, a termosztatikus radiátorszelepeket ki kell nyitni. Így biztosítható, hogy a rendszerben lévő levegő távozhasson. Ha beindult a fűtés, a szelepeket az egyéni igényeknek megfelelően kell beállítani. 
     

Mi a teendő, ha a lakásban nem indult el a távfűtés?

Ha a radiátorok 10℃ alatti külső hőmérsékletnél – nyitott radiátorszelepek mellett – nem melegszenek, kérjük, jelezzék a következő elérhetőségek egyikén:

 

 

A gyors ügyintézés érdekében a bejelentéskor a következő adatok megadása szükséges:

  • Fogyasztási hely azonosító (a távhőszámla felső részén található 6 jegyű szám)
  • bejelentő, lakástulajdonos neve, elérhetősége,
  • a lakás címe,
  • az észlelt hiba rövid leírása.
     

Fűtés indításkor – miután sokan egy időben telefonálnak – előfordulhat, hogy várni kell a hibafelvevők jelentkezésére, amelyért előre is szíves türelmüket kérjük!

Köszönjük együttműködésüket!

  • Csatlakozzon csapatunkhoz!

    Csatlakozzon a TERMOSTAR Kft. bővülő csapatához! 

    Válassza a stabil, kiszámítható megélhetést, és csatlakozzon csapatunkhoz a következő munkakörök egyikében! Várjuk szakmai önéletrajzát jövedelem igény megjelölésével a karrier@termostar.hu  e-mail címre!

 

A jelenlegi cég jogelődje, a TERMOSTAR KFt. 1993-ban alakult a Kecskeméti Ingatlankezelő és Távfűtő Vállalat távfűtési üzeméből, amely 1995-ben egyesült a DÉMÁSZ Rt. tulajdonú Kecskeméti Hőszolgáltató Kft-vel.

Cookie beállítások

6000 Kecskemét, Akadémia krt. 4.

76 / 50 - 40 - 40

kecskemet@termostar.hu

H-SZ: 8:00 – 15:00
Cs: 07:00 – 19:00
P: 08:00 – 12:00

Kosár tartalma
Tovább a kosárhoz